Milyen állapotba szeretnénk jutni? Vedd meg, érd el, éld meg, kerüld el vagy hagy abba?! Na vajon melyik?

HÁT NE CSODÁLKOZZ! - ÁLLAPOT KERESKEDELEM RABJA VAGY!

A világnak a kereskedeleme is erről szól, és erre jól lehet épiteni, legyen az egy autó, műanyag játék, teljesen mindegy, lehet az egy spiritualis állapot is, ez a spirituális kereskedelem. Most talán páran felszisszenhetnek, ha nincsennek tudtában az ellentét pároknak vagy másképpen mondva a paradoxonoknak, de erről részletesebben később írok. Az én szeretné ezt megélni, s ha nem vagyunk tisztában azzal, hogy mi az ami átsugárzódik rajtunk és mi az ami az énből jön, hát könnyedén bizonytalanná válhatunk. Tehát valamilyen állapotba az én szeretne kerülni vagy maradni. ( csupán az én,azaz a személyiség) törekszik minnél nagyobb, úgymond magasabb állaotba kerülni. Ehhez természetesen kell kicsi én, egy személyiség, vagy úgymond önérzet. Ez az önérzet érezheti magát valahogyan, úgymond a viszony világában érzékelheti magát valahogyan, valamilyen állapotba. Nem levetkőzünk és vetjük le gúnyáinkat, hanem építkezünk, azaz az ellentétes irányt vettük célba, tovább szeretnénk építeni az ént. Az egy másik paradoxon, hogy rajtunk keresztül szereté magát megtapasztalni valami, de az nem azonos azzal, ahogyan az én tapasztalja meg magát.

Mi lenne, ha a letezés megélése a Nagy összefüggés is néha ilyen olyan állatba lenne? Ha ez valós alap, és Isten a maga képére teremtette az ember, akkor léggé nagy lenne a káosz, egy öngól lenne az egész. Vagyis azok akik vagyunk nem azonos azzal, akinek hisszük magunkat, de a tapasztalatok igazzá teszik mindkettőt.

vannak tradiciok pl. ahol ezt felismerve, ( elsősorban zen tradiciokrol van ezpó) ha valamilyen allapotba kerülsz pl. onnan azonal kihoznak.

de a mindennapikereskedelemben is a szorakoztató ipar véget nem érő élmény és állapot kerreskedelme egyre csak növekszik. igy lett egyre nagyobb keletje a spiritualis élmény kereskedelemnek is. elmész rgy elvonulásra vagy wgy meditacios csoportba, es ha nem vagy jelen,hamar azon lehetsz, hogy ne, csak jelen vagy, hanemigyekszel valamilyen allapotba kerülni, valami elmenyt megtapasztalni. aa csönd felismerese helyett!

anemreg egybaráti beszelgetésben feljött újra a váhgy kerdése, amely a következő lehetőséget is magában hordja. De semmit ne higgy el nekem! Szóval a vágyra hibásan úgy tekintünk, mint rgy db. konkret adott dologra. Ez az egik alapvető tévedés!A vágy ne, egy és nem egy afott dolog

De mielőtt ebbe belemennék ide erdemes egy korábbi bejegyzést szemügyre venni, ami arrol szol, vchogy hagyd abba! milyen allapotba szeretnél kerulni!

Szoval az , valamilyenallapt felé sovargas vagy valamilyen allapotbak az elutasitasa mai vilagunk kereskedelmi alapját képezi. Ezek az allapot,vagy hangulat erzetek es utsnvalo sovargas ma mar a targyak kereskedelmére is teljes mertekben kiterjedt, hiszin mar mindenünk megvan, amire szükségünkvan, természetes megoldal, hogy ezzel lehet rovább fokozni, hiszen ez nem egy uj dolog, csak egy kicsit stimulálni kell azadott tészt az agyban ,az emberben. A sóvárgás, a vágy már Buddha idejében isjelenvolt, tehát nem újkeletű. Sez sbbol is eredhet, hogy valami madt, / is szeretnénk ,mint ami van. Nem igy joo ahogyan van… tehát elvágyódunk valamimas allapotba, hangulatba, helyre, ezés allapotba.. s hogy az adott dolog joo-e vagy rossz, az adott pillanatnyi llasfolalasunkon mulik, egy belső valóság,sitt jön az jóbazát ellentét pár, vagy paradoxonnak is nevezhetnénk. Mi a valosÁg? Az amitmegélünk? Vagy valami más? Knek mi? Létezik egyik oldalról a mentális vsgy személyes valóság es egyben ez számodra a azemélyes igazsagod is, ami a személy – benne van a nevében is- pldaláról megkérdőjelezhetetlen. Masresz létezik egy nem szubjektiv, hanem objektiv valosag is, amelyetmeg a személyen kívülre helyezünk, azon kívül tpasztaljul. Aztán hogy kaktuális állapotban es hotrendszere szerint éppen ki melyiket preferálja jobban, az a szemely védelmi rendszerétől is függ. Tehat vsn aki az objeltiv es van aki a szubjektiv valosagot preferalja, attol függően ki hol vévedt el jobban. Itt meg kell említenem a tudás és a tapasztslatt között fennálló távolságot. Hiszen ez is valtozó. Van aki a tapasztalataiban bízik, van akia udádában, és van aki intitív módon, solyan is van ki ezeket mind- mind látja és tudatábn is van, ebből az utóbbiból kevés ember van. Szilárd meggyőződéssel tudunk ragaszkoni a tudásunkhoz, a tapasztalatainkhoz es vanaki az intuitivdolgokat preferálja, a megérzéseiben hisz. Mindegyik lehet jó és téves is, attól függően, hogy az adott csatorna menyire szennyezett! pl. akit a túlélésben a félelem vezérel, intuitivem helyesek fog érzékelni minden olyan nuitiv döntést és megérzést, ami a túlélését elősegíti, tehát intuíciója a túlélés preferálására van beeendzkedve. Pl. a családotontosnak tartom, de aki enek széthullásától retteg folyamatosan,vagy mert fél vagy mert a család szerkezete adja nekia biztondágot, akkor z egy kénysere tudattalan , szennyezet, mégha intuitiv is. Egymasok bejegyzésbentaglaltam a naplemntés példábana tudás és tapasztlat közötti távolságot, diszharmóniát.

A lényeg, hogy tudatában vagyunk-e mindezeknek? S arról még nem is beszélve túllépve azon hogy ki mit preferál, tart helyesnek – egyebkent ezen kereszül egyszerű észrevenni miben áll hitredszerünk-

A vágy egy csomag, amely sok oda nem illő összetevőt is tartalmaz, amelyes életünk során szedtünk fel különböző védelmi mechanizmus ként, a jó és a rossz állásfoglalásaként.

Share this entry

0 Hozzászólás

Szólj hozzá!